opperdushi.reismee.nl

Musandam

Volgens de reisgidsen een MUST-DO tijdens een bezoek aan Oman. En daar is alles van waar. Het is hier inderdaad prachtig om met je eigen motor door de bergen te rijden. En het is een cliche, maar achter elke bocht heb je weer een spectaculair uitzicht. De motoren hebben dan ook bijna geen enkel stuk rechtuit gereden de afgelopen 2 dagen, dus tel uit je winst.

We slingeren van links naar rechts, stijgen dan weer een paar 100 meter om vervolgens weereen dal in te knallen. De gravelweg is goed te rijden. Behalve voor diegene die erachter rijdt in het stofspoor......

De 1e nacht slapen we in ons tentje op 1600 meter. Brrrr, best wel fris, maar met een kampvuurtje wel uit te houden. De volgende morgen worden we vroeg wakker door onweer en regen. Ja hoor, hebben wij weer. Dan nog maar een keertje lekker omdraaien. Uiteindelijk rijden we om een uurtje of 11 met een kletsnatte tent het avontuur weer tegemoet. De regen zal zich niet meer laten zien gelukkig.

Vannacht ons tentje opgezet op een kiezelstrandje aan een baai. Only the lonely hebben we daar de nacht doorgebracht. Alleen de volle maan en het ruisen van de zee was ons gezelschap. En dit keer wakker gemaakt door een stelletje geiten die onze avalzak aan het plunderen waren..... Always expect the unexpected, ha ha.

Vannacht weer even een echt bed en een douche ipv een lek slaaapmatje en de natte doekjes.......

Morgen een dagje het onderwaterleven van Musandam ontdekken. We zijn benieuwd!