opperdushi.reismee.nl

In en op onze nopjes.

Onze noppen moesten gelijk flink aan de slag om ons omhoog te krijgen in de ruige bergen van de Eastern Hajar. Vanaf zee-niveau naar 1600 meter via hele steile bergpassen en haarspeldbochten die soms vol liggen met stenen en keien. Niet altijd even makkelijk voor mij. Soms met een beetje hulp van Jan komen we samen boven waar we beloond worden met een prachtig uitzicht op de kust ver beneden ons en de bergtoppen die nog voor ons liggen. Volgens het reisboek "One of the most memorable drives". A spectecular off-road drive, with extremely steep sections. En daar is niks van gelogen.

Leven vind je hier bijna niet. Af en toe een paar huizen en hutjes met wat geiten die er rond lopen. Je vraagt je af wat je hier te zoeken hebt als bewoner, zo ver van de bewoonde wereld.

Na 2 dagen zijn we weer in diezelfde bewoonde wereld en rijden we onze nopjes het asfalt weer op. Ze moeten nog een week wachten voordat ze de bergen weer in mogen..

ingrid

Hoi Sandra, je bent echt super! Ik zat al met geknepen billen in de 4x4 als we de weggetjes omhoog nemen. Petje af!!!

Jose Zwier

diep respect voor je Sandra! ik ben zelf een enorme angsthaas op glibberige en ruwe paadjes en doe het je niet na hoor.
Ik wens jullie nog heel veel mooie tochtjes en een voorspoedig verloop van de reis.
dikke kus,
Jose