opperdushi.reismee.nl

De 1e levensbehoeftes.

Drinken, eten en slapen. Dit moet je voor elkaar hebben als je in de bergen en woestijn wilt overleven. Ervoor zorgen dat je self-supporting bent.

Drinken: op de motor drinken we water uit onze camel-bags, en extra waterflessen mee in onze motortassen. Ook hebben we een apparaat mee waarmee we zelf water kunnen reinigen. Dat is als je tenminste water kunt vinden in dit gortdroge klimaat.....

Eten: een flinke voorraad "Adventure Food" mee. Gedroogd voedsel, kokend heet water erbij, even laten staan, et voila: diner and breakfast is served. What's cooking: chicken cashew, pasta bolognese, knüsper müsli, expedition breakfast. Jummie. Wie wil er nu nog een bruine boterham met kaas en een glas melk?

Slapen: zo vaak mogelijk in ons tentje. Hoog in de bergen op 1600 meter, wat wel een heerlijke afkoeling is met de hitte overdag. Of je tentje opzetten op 1 van de vele verlaten zandstranden, waar je enige gezelschap het ruisen van de zee en de miljoenen sterren 's nachts zijn.

En af en toe in een hotelletje. Heerlijk die douche na 3 dagen natte doekjes en een heerlijk bed na 3 nachten op een lek luchtbedje!!!

Én weer even wifi om weer wat van ons te laten horen!!!!!

Kees de Rooij

Volgens mij is er nog een eerste levens behoefte en dat je niet helemaal alleen door het leven moet gaan, een levensmaatje dus. Dat is bij jullie ook wel goed geregeld.

Marjan Beelen

Hier geen ruisen van de zee in Opperdoes, maar mijn bedje is gelukkig niet lek. Fijn te lezen dat jullie van de reis genieten. Veel plezier nog, ik ga de sterren tellen welterusten xx

ingrid

Natuurlijk hebben we het niet over wc's...bestaan bijna niet buiten de hotels... Geniet van je douche en westerse wc!