opperdushi.reismee.nl

Island Hopping

Met een oude stalen schuit die als pont diendein anderhalf uur naar Masirah Island gevaren. Dit eilandstaat bekend om de schildpadden die hier in grote getalen hun eieren komen leggen op de mooie witte zandtsranden. Dit aantal kan wel oplopen tot 15-tot 30.000 per jaar. Grote kans dus dat we dit fenomeen kunnen waarnemen, alhoewel de zomermaanden de beste tijd hiervoor is.

We vinden een mooie plek voor ons tentje op hetdoor ons gebombardeerde "Turtle Beach". Om 4 uur 's nachts ons tentje uitgekropen om op Turtle Watch te gaan. Helaas, alles wat we zien zijn slechts miljoenen sterren en tientallen krabben die verschrikt alle kanten op spurten als ze in het licht van onze lampjes komen. Om 5 uur liggen we weer braaf in onze slaapzakken. Dan de schildpadden maar aan de binnenkant van onze ogen bekijken.

Dubbelpech, want onze eerste poging bij Raz Al Jinz, om naar de schildpadden te kijken was ook al op niks uitgelopen. Kom je bij het Visitor's Centrum aan, krijg je te horen dat er geen Turtle Watching is die nacht. Government Issues. Maybe tomorrow...... Waar heb ik die eerder gehoord......

Behalve dat we een groot gedeelte off-road het eiland kunnen rondrijden is er verder niks te beleven hier. En om af te koelennatuurlijk af en toe een duik in zee in een van de vele mooie baaitjes hier.

Maar na 2 dagen hadden we het wel gezien hier, dus de hoogste tijd om weer naar de overkant te varen.