opperdushi.reismee.nl

Eén grote speeltuin

Dat is IJsland in 1 woord. Een hele grote speeltuin voor onze noppenbandjes. En natuurlijk voor diegenen die er op rijden. We hebben elke dag een ontzettend grote grijns op ons gezicht die onze helmen uitknalt. Diezelfde noppenbandjes hebben een hoop te verduren. Het ene moment moeten ze stenen en rotsen trotseren, het andere moment moeten ze (met moeite) hun weg vinden door het zwarte lavazand om vervolgens weer af te koelen in het ijskoude water van de tientallen doorwadingen.

Het rijden gaat ons goed af. Zeker omdat onze X-jes voor dit landschap gemaakt zijn. Een heel verschil met alle grote GS-sen waar de rest van de groep op rijdt. Jan heeft hier ook de tijd van zijn leven. Die kan er maar geen genoeg van krijgen en leeft zich helemaal uit hier. Ik natuurlijk ook, maar in een ietwat rustiger tempo.......

Spectaculair zijn zeker de doorwadingen. Eerst de vette 4x4 Ford volgauto er doorheen. Kijken hoe diep de rivier is en of er een hoop stenen "in de weg" liggen. Daarna 1 voor 1 de motoren. Blijft elke keer weer spannend of iedereen droog de overkant haalt. Helaas niet het geval voor sommigen onder ons. En dat is best wel koud op een dag als vandaag als het 3 graden is en de regen horizontaal voorbij komt. Gelukkig hebben Jan en ik het droog en heel gehouden en zijn we allebei nog niet gevallen.

We hebben al 8 dagen dikke pret gehad, maar nu is het toch al een beetje aftellen. Nog 3 dagen te gaan in deze grote speeltuin!!!!!