opperdushi.reismee.nl

Nizwa-experience

Eergisteren weer voet op vaste land gezet. NIzwa als doelin de gps gezet. Sla 3x af over 400 kilometer. Dan is Uw eindbestemming bereikt. 400 lange, saaie en hete kilometers met als decor een zand-en stenen woestijn. Er is een motor die dit ritje aangenamer had gemaakt, met airco, muziek, billen-massage en ijskoude drankjes. (ik zal geen namen noemen......).

Vrijdag-morgen is nl de geiten-markt in de soukh van Nizwa. Een must-see volgens de reisgids. En we zijn niet de enigen..... Het krioelt er werkelijk van de geiten, koeien, handelaren en natuurlijk hordes toeristen. Een mooi schouwspel. In de omringende soukhs worden verder nog groente, fruit, vis en kruiden verhandeld. Heerlijk om doorheen te struinen, zo kleurrjk is alles. Mooi om op deze manier een beetje Omani-cultuur op te snuiven.

Op het middag-programma staat een ritje de bergen in. Voor de nodige off-road experience.

ingrid

Hoi Sandra, als jullie nog in de buurt zijn: Misfat al Abryyin, de berg op bij al Hamra...zoooo moooi. Je kunt een gegrilled kippetje bij het tankstation van Al Hamra meenemen want er is in het dorp niets.

Veel plezier en houdt die billen koel!!!

evert

Jullie verhalen...genieten...net of je erbij bent. was het maar zo!
Ideetje.....op een winterse koude namiddag een leuke presentatie met verhalen en foto's en evt video. Ik kom zeker!