opperdushi.reismee.nl

Government Rules

Het middag-programma: off-road de bergen in. Jebel Akhdar, de Groene Berg, met het Saiq-plateau op zo'n 2000 meter. We hebben er zin in na 400 kilometer asfalt gisteren. Maar na een paar honderd meter volgt de teleurstelling. We worden bij een politie-post tegen gehouden. Er mogen alleen maar 4x4's naar boven. Ja hoor....je maakt een grapje zeker..... Nou, lullen als brugman natuurlijk,een paar keer met mijn blauwe ogen knipperen, maar nee hoor, het is en blijft een NO-GO. Government Rules.......Tja, die kennen we ondertussen wel.

Bij het omdraaien krijgen we een aanbod van een gids MET 4x4 om ons voor 30 Real naar boven te brengen. WAT een afzetter. Maar goed, we zijn nu toch wel heel erg benieuwd hoe moeilijk die top wel niet te bereiken is. Ha ha, hoe naief kunnen we zijn..... Het blijkt een 25 kilometer lange asfalt weg te zijn, die niet zou misstaan in de Alpen. Wat een enorme afzeiker is dit zeg. Deze in 6 jaar gebouwde race-track heeft ook als gevolg dat de originele dorpjes verzwolgen zijn door een compleet nieuwe stad. Boven op het plateau. Eeuwig zonde vinden we. Maar het uitzicht is wel een beloning en adembenemend mooi. Toch leuk voor 60 euro!!!!

Tot zover Nizwa. Vandaag weer verder naar het noorden, op zoek naar een mooie en nieuwe noppen-experience.