opperdushi.reismee.nl

Sprookjes-achtige wadi's

Oman staat bekend om zijn talloze wadi's. Dit zijn droge rivierbeddingen in de bergen. Veelal met onverharde tracks dwars er doorheen slingerend. De oevers zijn vaak begroeid met enorme aantallen palmbomen en wat groene akkertjes er omheen. Deze worden voorzien van water via de zogenaamde "falaj", de kilometers lange irrigatie-kanaaltjes. Deze falaj voorzien ook de talloze dorpjes in de wadi's.

Het leuke van deze wadi's is dat je er doorheen kunt rijden. Dit levert vaak spectulaire ritjes op.In Wadi Tiwi aan de kust kronkelde de wadi kilometers lang omhoog, vaak met kleine doorwadinkjes en smalle paadjes. Zet daar dan nog een hele rij palmbomen naast en je hebt een sprookjes-decor om doorheen te rijden.

Maar je kunt ook hiken en zwemmen in de wadi's. Best welverfrissend als je 2 dagen in een tentje hebt geslapen..... Gisteren stond de wadi luisterend naar de naam Little Snake Canyon op het programma. Eerst 45 minutenwandelen voordat we bij het water aankomen. Klimmen en klauteren over immens grote rotsblokken en uitzicht op de paar honderdmeter hoge rotswanden om ons heen. Dan is het schoenen uit, badpak aanen zwemmen maar. Tien minuten lang zwemmen door een kronkelende doorgang, totdat je eigenlijk je schoenen weer aan moet doen om verder te kunnen lopen.

Wat een leuke en mooie ervaring. Het is jammer dat je de geuren en kleuren en geluiden niet op papier kunt zetten van dit mooie sprookje........

Lara

Wat ben ik blij dat het uiteindelijk meer dan goed is gekomen en jullie zo'n fantastische reis hebben! Blijf vooral genieten en safe trip back home gewenst. Dikke kus.

Paul

Hoezo...Badpak aan...?