opperdushi.reismee.nl

Slapen, eten, drinken

Elke reis zijn dit toch wel de basis behoeftes die ook elke keer weer anders zijn.

Slapen doen we in grote hutten, die we ook meerdere keren moeten delen met andere mensen/groepen. En dan moet je je voorstellen dat je één grote slaapzaal hebt waar aan 2 kanten een 10-persoonsbed in staat. Dus dan lig je lepeltje lepeltje met nog 9 anderen. En als je dan eindelijk je comfort-zone een beetje veilig hebt gesteld, kun je niet slapen door 10 snurkende mannen...... En daarom hebben wij dus een eigen tentje bij ons. Lekker rustig en met zijn tweetjes in je eigen tentje slapen in de vrije natuurlijk op IJsland. Zo VET. ........ En nat...... Het regende 1 avond zo hard dat we ons tentje uit zijn gevlucht om tóch maar lepeltje lepeltje te gaan liggen met 10 anderen!!!

Diezelfde grote hutten zijn ook voorzien van grote gaarkeukens, met pannen om voor 25 man tegelijk te koken. Als we aankomen na een lange en vermoeiende dag pakken we eerst de auto uit want daar zit de drankvoorraad van iedereen in. Dan is het drank en snacks zo snel mogelijk op de tafel, vergezeld door de stoere verhalen van die dag.

Het 3-gangen menu wordt verzorgd door Paul en Bram, de gids en de chauffeur. Die kunnen zó bij Herman den Blijker in dienst. Alles gaat schoon op. Maar dat kan ook zijn omdat iedereen hongerig is na zo'n lange en inspannende dag!!!!

Vandaag zijn we gestrand en slapen we hoog en droog in een privé-hut/huis. En wat zullen we lekker slapen zonder gesnurk om ons heen want we hebben heel riant een eigen slaapkamer. Gestrand omdat we hier onze dorstige tanks konden vullen, ware het niet dat de benzinepomp ook sinds gisteren "droog" staat. Misschien vanavond zegt de eigenaar. Dussssssss........... Dat is het mooie van reizen, always expect the unexpected!!!!!! En geluk bij een ongeluk, ook een beetje gestrand vanwege het slechte weer. Het is 3 graden en de regen komt horizontaal voorbij buiten als we binnen zitten te lunchen. Paul besluit dus maar om hier te blijven, wat door niemand heel erg gevonden wordt......

Dat werd dus een vroege borrel..........

Opa Pim

Waarom doe je je dit allemaal aan, deze ontberingen. Wij zijn lekker 3 dagen Zeeuws Vlaanderen geweest. 28 graden en een heerlijk 2 -persoons bed in een fraaie B&B

Han en Sabine

Wat n avonturen, stoer we lezen het met veel belangstelling en plezier! Wij zijn 2 weekjes op corfu even iets anders en wat rustiger dan jullie maar wel lekker! Prettige reis toegewenst en kijk uiteraard goed uit, heel terugkomen!!!!!!!! Have Fun X, H en S