opperdushi.reismee.nl

Doorwadingen

Dat is en blijft toch wel een "dingetje"....... En als je dwars door het onherbergzame binnenland van IJsland rijdt, dan moet en zul je door rivieren heen moeten rijden. Of je nu wilt/kunt of niet, hoe smal, breed, diep of ondiep, met of zonder grote keien...... Je moet er doorheen. "Gewoon" een kwestie van genoeg (maar niet teveel) gas geven en kijken waar je naar toe gaat. Naar de overkant dus.... Maar ja, als je dat stromende water voor je ziet is dat best wel lastig.

Maar oefening baart kunst en iedereen ging er steeds makkelijker en beter doorheen. Af en toe wel wat glibber en glijpartijtjes met als resultaat een plons in het koude water. Gelukkig hebben Jan en ik elke doorwading droog doorstaan. Wél met natte voeten, maar dat is onvermijdelijk.

Zeker als de rivier te diep was en we met 4 man om de motor naar de overkant moesten lopen. Mooi om te zien hoe iedereen elkaar dan helpt naar de overkant te komen. Jan voelde zich natuurlijk als een vis in het water. Mooi om te zien hoeveel pret hij heeft op zijn X. En ik begin die doorwadingen ook nog leuk te vinden. Jammer dat we ze in Nederland niet hebben!!!!

Sandra M

Pittige tijden :-) hoor! Leuk te lezen dat jullie er zo van genieten! x Sannie

Opa Pim

Ik weet er wel een paar hoor in ons landje!

Renate

Wat een mooie ervaringen! Als ik het weer in Nederland mag geloven, dient vanaf vrijdag de moesson aan! Wie weet!?

Opperdushi

Renate, op de mountainbike zijn ze ook heel leuk!!

Robert

jomjomjommmmmmmmmmm! Hahahahahaha, wel lekker makkelijk nagels knippen hè ;>))))

Paul

Gas!!!