opperdushi.reismee.nl

Home Sweet Home

De afsluiter van elke reis........ Samen weer veilig en heelhuids thuis......... En zoals Paul al zei: Thuis met motortassen en fotokaartjes vol met ervaringen en verhalen. Het contrast kon trouwens ook niet groter zijn; van windkracht 7, regen en 2/3 graden, naar een hittegolf. Zijn we in een keer onze koude en natte voeten vergeten......

We hebben deze 2 weken als een expeditie ervaren. Alle ontberingen en elementen die we onderweg zijn tegengekomen hebben we met goed vervolg doorstaan. De ene keer wat makkelijker dan de andere, en soms met wat hulp. Maar samen uit, samen thuis. Dat gold gelukkig voor alle 13 helden, en natuurlijk Bram, onze chauffeur, manusje van alles, techneut en kok....(en als je honger hebt eet je alles!!!!!!!!! ) Geintje Bram......

Het is moeilijk om deze reis in een paar woorden samen te vatten. Zoveel indrukken en ervaringen in 11 dagen. Het off-road rijden staat natuurlijk op de 1e plek. Alles hebben we gehad. Simpele gravel paden, lastige single-tracks door het zwarte lavazand, de ontelbare doorwadingen door het ijskoude water, de diepe potholes vol met water, de steile afdalingen en de soms nog steilere klimmetjes, al dan niet voorzien van stenen en keien om het ons nog lastiger te maken. De 10km lange track door een "uitloopgebied" van een gletsjer. Dit was een soort van half droogstaand meer met gele paaltjes die de route aangaven. Een doorgaande en bestaande route door een meer, dat verzin je ook niet........Een andere gave en onvoorstelbare track was een 5km lange trial over stenen en keien. Ook her en der aangegeven met die gele paaltjes. Waarschijnlijk neergezet door iemand met een slok teveel op...... Het maakte eigenlijk niks uit, of je nu links of rechtsom het paaltje om reed.Je motor net pruttelend aan de gang houden om netjes en heel over alle stenen en keien heen te manoeuvreren. En als je dit dan overwonnen hebt, erachter komen dat die motor zoveel meer kan hebben dan jij denkt. Wat een kick geeft dit om hier overheen te rijden. We zijn blij met onze lichte X-jes, want de berijders van de zware GS-sen hebben het een stuk moeilijker.

En dan natuurlijk de weersomstandigheden die we hebben moeten trotseren. De ene dag een heerlijke zonnetje dat op de prachtige panorama's en vergezichten scheen. De andere dag weer koud, winderig en nat. Niet zo heel erg, maar dat je dan ook bijna niks van het lanschap ziet is dan toch wel jammer. Of dan ineens in de mist de bergen in duiken en geen hand voor ogen zien.

Maar dit alles hoort allemaal bij het avontuur en geeft wel weer stoere verhalen en "hero pictures". Allemaal opgeslagen op de harde schijf in je bovenkamer en op je laptop. Een reis voor ons om nooit meer te vergeten. Bedankt Paul, Bram, Gerry, Leonor, Huub, Ronald, Jeroen, Selma, Patrick en natuurlijk de 3 musketiers Wilco, Marc en Al.

Allemaal weer Home Sweet Home

PS En natuurlijk iedereen bedankt voor de leuke en lieve reacties. XX