opperdushi.reismee.nl

Ain't no mountain high enough!

De afgelopen dagen zijn we de Midden en de Hoge Atlas doorgereden en doorgewaad. De hevige regenbuien van de afgelopen tijd hadden de rivieren doen overlopen. Zódanig dat onze route meerdere malen ondergelopen is. Automobilisten staan aan beide zijden vertwijfeld te kijken. Zal ik wel, of zal ik niet? Maar wij zijn op motoren, en wij kunnen het wel..... Nou ja, af en toe neemt Jan mijn motor mee naar de overkant als het mij te woest lijkt. Wat mij natuurlijk natte voeten oplevert, want ik moet er lopend achteraan!! Maar al doende leert men, dus ik begin het soort van leuk te vinden..... De tocht over de noordkant van de Atlas is nat en koud, maar gelukkig nog geen sneeuw. Het hoogste punt dat we passeren ligt op 2700 meter. Helaas geen uitzicht over al deze toppen, want het zit helemaal dicht! Maar een ansichtkaartje kopen straks. Gelukkig is het aan de zuidkant wat vriendelijker weer. Af en toe een zonnetje. Kunnen we weer een beetje opwarmen. Dan volgt het volgende natuurgeweld: de Gorges Du Todra. Die rijden we beneden helemaal door tot aan het einde. De steile wanden van soms wel 300 meter hoog maakt ons dat we ontzettend klein voelen. Het smalste stuk dat we passeren is maar 10 meter breed. Wát een overweldigend mooie natuur heeft Marokko. Morgen krijgen we waarschijnlijk nog meer moois op ons netvlies, want dan gaan we de Gorges de Dades in, op en door....... To be continued......

Reacties

Reacties

Daphne

Zo te lezen hebben jullie het geweldig naar jullie zin. Leuk om te lezen... Lekker blijven genieten. Xx

evert en fineke

Poeff, ik denk dat ik straks maar wat extra lesjes ga nemen bij Arjan Brouwer, de echte woestijnvos. Anders kan ik niet meer met jullie mee rijden. Als jullie terug zijn moet je flink wat foto's op internet zetten aub.

Mliesie

Hee San!
Meid, jullie zijn lekker gaaf bezig daar in het zuiden van Europa en het 'woeste' Afrika. Blijf genieten en blijf schrijven.

xoxo
M&M

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!