opperdushi.reismee.nl

Bivouac in Erg Chebbi

Gisteren de zandwoestijn van Erg Chebbi bereikt. Deze duinen zijn een must voor iedere motorrijder die niet van asfalt houdt..... Ze zijn ongeveer 35 km lang en bereiken soms een hoogte van wel 150 meter. Weer eens wat anders dan het klimduin in Schoorl! Jan weet niet hoe snel hij zijn bepakking van de X-Challenge moet halen en duikt achter een Touareg op een mobiletje het zand in. Ik ben niet zo'n zandhaas en blijf beneden om leuke foto's te maken van de capriolen van Jan, die natuurlijk zo blij is als een klein jongetje. Nu de zandstorm van gisteren is gaan liggen, kunnen we beginnen aan de volgende "expeditie". 75 minuten op een kameel door de duinen lopen, om de nacht door te brengen in een bivouac, een tentenkamp in de woestijn. We ervaren een prachtige zonsondergang, bekeken vanaf de rug van onze kamelen. Dit is echt genieten met hoofdletters. Net voordat het helemaal donker is bereiken we onze slaapplek. Het voelt alsof we helemaal alleen op de wereld zijn. Samen met onze gids, de kamelen en miljoenen sterren die de hemel in lichterlaaie zetten..... Heerlijk even geen internet, douche, wc, (nou ja, dat laatste???) Een romantisch nachtje onder de sterrenhemel hoor ik jullie denken? Alle kleren aan in onze slaapzakken met een zooitje dekens erover heen. De nachten in de woestijn zijn KOUD!!!!

Lara

Laat ik dat nou echt even gedacht hebben! :-)))
Ach, ander soort romantiek, toch?! X

evert namens fineke

Goooooo....nou ja....zeg...
Wij zitten op Madeira, ongeveer op dezelfde hoogte als jullie. Zagen vandaag ergens hoog in de bergen 8 F 650/en 800 GS en toeren in K-weer. Stenen op de weg en spekglad. Ik had niet direct de behoefte een van die gasten van zijn fiets te trekken.
Veel plezier daar nog en blijven jullie volgen