opperdushi.reismee.nl

Al meer dan 4000 kilometers onderweg!

Gisteren gingen onze kilometerstanden over de 4000 heen. Zover van huis met onze eigen motoren. Wát een avontuur. En bij deze willen wij ook iedereen bedanken voor de vele berichtjes. Leuk om zo een beetje contact te houden met het thuisfront. Gisteren hebben we onze laatste Atlas-crossing gedaan. Ook nu weer het prachtigste weer. De restantjes sneeuw waren nog goed te zien hier en daar. Restanten van de 1/2 meter die was gevallen 2 dagen nadat wij de 1e x over de bergen waren gereden. Vannacht geslapen in Marrakech. Wat een gekkenhuis is deze stad. Wel weer even wennen na 3 weken "off the beaten track" te hebben gereisd. De Riad waar we geslapen hebben is een oase in deze drukke stad. En de hamam-sessie was welverdiend voor onze vermoeide lijven en spieren. Het reizen zo met de motoren bevalt ons super. Niet weten waar de dag je brengt, heerlijk!! Na elke bocht ligt weer een nieuw avontuur. En wat hebben we een hoop mooie en onverwachte bochten gehad. Bijna téveel om allemaal te onthouden op onze harde schijven. De motoren houden zich ook prima. Nog geen pech of lekke banden gehad (dit opschrijven is vragen om problemen natuurlijk)..... Ook het weer is ons elke dag gunstig gezind. Overdag zweten we regelmatig door onze deo heen, maar 's nachts is het de lange wollen onderbroek aan..... Vanaf vandaag is het sturen richting het noorden, op zoek naar nieuwe bochten!!!

evert en fineke

En wij maar in de bergen van Madeira lopen te zweten.
Hier ook een groep Duitse motorrijders ontmoet, op.....inderdaad 650 en 800 GS 'en

Peter van B.

BEST BEETJE JALOERS. Hou alles heel en geniet. Ook een paar Skyriders zijn adhoc op pad gegaan. Luuk, Henk, Anne, Wout en myself net terug uit de Eifel/Moezel. Mooie ritten maar op laatste dag ijs krabben van de zadels. Af en toe een kleine glijder, maar iedereen overeind gebleven.

Peter van B.

Alle BMW's hebben grote koffers, dus hier mijn bestelling:
2 kg dadels, 1 geit, veel hariri en als je nog ruimte hebt.. 1 kamelenzadel. Dit keer maar geen shit, ik wil niet dat jullie problemen krijgen met de douane.

Jan en San

@Evert en Fineke, het zijn gewoon super motoren voor dit soort trips. Veel plezier nog in Madeira!
@Peter, lang leve het pensioen en het reizen. Er hangen tassen aan onze BMW's dus de bestelling wordt door to door shipping! TIA.....

Rob & Renée

Hallo zandhazen, eindelijk er eens voor gaan zitten en al jullie foto`s en verhalen gelezen. Lijkt ons een fantastische ervaring om samen te beleven en delen. Fijn dat de motoren zich goed houden. Blijven meegenieten vanuit Kamperland.