opperdushi.reismee.nl

BIG - BIGGER - BIGGEST

Dat is wel een toepasselijke omschrijving van Dubai. Het stikt hier van de peperdure auto's, hotels, appartementen en de ene mall is nog groter en sjieker dan de ander.

Het is hier zien en gezien worden. Niet echt ons ding maar wel leuk om naar te kijken. De afgelopen 2 dagen de toerist uitgehangen. Met je voetjes in het zand met uitzicht op de Burj Al Arab, met je ini-mini huurautootje over het Palmeiland rijden, window-shopping in de diverse malls. En nee, ik heb geen nieuwe Prada of Gucci-bag gekocht......En als je dan uitgeshopt bent, kun je altijd nog een rondje over de schaatsbaan of de helling afsuizen op de skibaan.En dat allemaal om de hoek van die gigantische zandbak. Ongelofelijk. Wat een gekke wereld.

Jan kijkt zijn ogen ook uit hier in het verkeer. Lambo's, Ferrari's, Mazeraties, Porsches, de een nog groter dan de ander. Keep on dreaming honey!!! En dat verkeer is trouwens ook nogal overspannen hier. Ze willen allemaal zo nel mogelijk van A naar B, door als mongolen links en rechts in te halen, op je bumper mee te rijden en als dat nog allemaal niet meewerkt dan gaan ze op hun claxon staan. Alsof dat helpt.......En ben je eindelijk waar je wezen moet, dan moet je je bolide nog kwijt zien te raken in een parkeergarage van 5 voetbalvelden groot, en dat maal 3 etages. Tja, life is hard in Dubai.

Des te leuker en spannenderis het contrast de komende weken!

evert

Jij kunt straks Floortje Dessing wel opvolgen met het maken van reisprogramma's.
Have fun !

Jan Beelen

Geweldig! Ik hoop dat jullie een heerlijke tijd tegemoet gaan. Dubai is leuk maar met spanning zit ik naar jullie komende Oman reisverhalen uit te kijken! Liefs! xxx