opperdushi.reismee.nl

Oman and the Omani-people

Oman is een monarchie, geleid door Sultan Qaboos Bin Al Said, sinds 1970 waarin hij zijn vader van de troon heeft gestoten. Sindsdien is het land enorm vooruitgegaan. Het bouwen van ziekenhuizen en scholen, waardoor de gezondheidszorg en ontwikkeling van de bevolking enorm verbetert is. Ook is de situatie voor vrouwen is veranderd. Zitten in de politiek en mogen ook ambtenaren-functies vervullen. De sultan is echter ziek en wordt verpleegd in Duitsland. Hij is getrouwd maar heeft geen kinderen. De vraag is dus nu wie hem straks gaat opvolgen en wat voor gevolgen dit heeft voor het land en zijn bevolking.

De bevolking is echt super vriendelijk en enorm gastvrij. Zeggen allemaal vriendelijk gedag en vragen hoe het gaat en of we nog hulp nodig hebben. Hier is mijn mobiele nummer voor als jullie in nood zitten. Geweldig toch!!

En heel vaak wordt er gevraagd of wij het erg vinden om op de foto te gaan. Wie is er hier nu de bezienswaardigheid? We zijn bij mensen thuis op de koffie geweest en gisteren werd tijdens een koffie-pauze onze rekening betaald door een vriendelijk lokale jongen.

Ook naar mij toe als vrouw voel ik geen enkele vijandigheid. Ze zeggen vriendelijk gedag en maken gewoon een praatje met je. Vinden het ook erg interessant om met ons een praatje te maken. En het is ook een heel veilig land. We hebben nog geen enkel moment meegmaakt waarin we ons onveilig hebben gevoeld. Als we een rondje willen lopen in een dorpje kunnen we met gemak alles bij de motor achter laten.

Dit alles heeft wel bijgedragen aan een onwijs mooie en onvergetelijke vakantie. Dus Thank You Oman and the Omani People!!!!

Reacties

Reacties

marcella zijlmans

en wat was het leuk om door jullie geïnformeerd te worden . Ik heb er van genoten.

evert

Idee...Jan wordt Sultan van Oman en jij Sultana..
Nee toch maar niet, want dan zie ik jullie niet meer.
Of Sultan Jan en Sultana Sandra organiseren de jaarlijkse buitenlandrit.
Nee toch geen goed idee, een keer per jaar te weinig!

ingrid

Ik mis de Omanis enog iedere dag xx

Sultana Sandra

Nee doe maar niet. Dan ga ik de mooie ritjes op de Veluwe met je missen!

evert

Mee eens.
vrijdag 12 december staat op de website van de Skyriders en aanmeldingen komen al binnen.
kan niet wachten om Het Verhaal live te horen.
Wat een toppers, wat een avontuur. Jammer dat ik daar te oud voor ben.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!