opperdushi.reismee.nl

Blije hereniging

Het was gisteren een mooie dag.......blij dat we eindelijk onze BMW's konden ophalen in de haven van Rotterdam.

En nee, dat ging natuurlijk niet zonder slag of stoot.......

Volgens de afhandelaar in Dubai zijn ze 5 december op de boot "de Berlioz" geladen om richting Rotterdam te varen. Mooi te volgen via een tracking-systeem op internet. Eind december maar eens gebeld met ECU-Lines. Rond 5 januari is de verwachting. Mooi, want ondertussen waren onze carnetten per koerier ook uit Dubai aangekomen.

En ja hoor, de Berlioz lag op 5 januari mooi aangemeerd aan een kade op de Rotterdamse Maasvlakte. Joepie, dus snel bellen wanneer we ze kunnen inklaren en ophalen.

Het antwoord: op 11 januari komen ze aan in Antwerpen (huh?????) en dan gaan ze op transport naar Rotterdam waar ze rond de 14e verwacht worden. LOGISCH toch? Maarre......het schip ligt nu in Rotterdam, dus vindt U het vast niet gek dat ik dit niet snap? Mevrouw, ze worden in Antwerpen gelost en komen rond de 14e in Rotterdam. Goeie uitleg en service van de mevrouw van ECU-Lines.

Maar nu komt de grap, nou ja, wel een hele dure grap: een rekening van ECU-Lines van 622,- Euro voor de afhandeling in de haven. PER MOTOR!!!!!!!! Die zijn gek geworden. Het bedrijf in Duitsland dat het transport heeft geregeld vindt het ook een belachelijk hoog bedrag. Gemiddeld ligt dit bedrag rond de 200,- Euro. Olaf begint gelijk met een druk e-mail verkeer met ECU-Lines om verhaal te halen dat dit echt niet reeel is en niet in verhouding staat. Voor dat bedrag hadden ze een hele container kunnen huren. Tja.....wij hebben ondertussen de rekenig maar betaald want we kregen alweer een hele vriendelijke (not) dame aan de telefoon wanneer we de motoren kwamen ophalen want anders kwamen er ook nog extra opslag kosten bij. Ja tuurlijk joh...... Maar goed, we hopen dat Olaf van In Time Motorradtransporte nog wat voor elkaar kan krijgen bij ECU-Lines.

En dus gisteren met 2 auto's en aanhangers richting Rotterdam gereden. Eerst naar de douane om onze carnetten te laten stempelen. Binnen een half uur stonden we weer buiten. Pfff, de 1e hobbel zonder problemen doorgekomen. Door naar de Maasvlakte om bij ECU-Lines onze motoren uit de opslag te halen. Eerst natuurlijk wat papierwerk invullen en dan op naar de loods. En ja hoor......ze waren er echt......onze schatjes. Helemaal ongeschonden de overtocht overleefd. Anderhalf uur laten staan ze achter op de aanhanger van Jan. De motorkratten bij mij op het karretje. Het leek wel of weer even terug in Oman waren met al die duimpjes die omhoog gingen tijdens de rit terug naar huis.

Nu de motoren weer ontdoen van al het vuil en zand, olie verversen, nieuwe noppen eronder en dan de schuur in wachtend op nieuwe avonturen........

Jan Beelen

oh oh oh... wat een gedoe allemaal. Kan me voorstellen dat zoiets mateloos irriteert! Vul dus in het vervolg op grensdocumenten achter de vraag, wat is uw beroep? 'Werkloos' of 'Kansarm' in. :-P xxx

marcella

ongelooflijk, dit is toch niet te filmen ?
Goed te horen dat de motoren weer in Westfriesland zijn.