opperdushi.reismee.nl

Naar het dak van de wereld......

Mijn reis in november/december op mijn eigen motor naar de hoogste toppen van de Andes in Zuid-Amerika gaat helaas niet door, zoals de meesten van jullie al wel weten.

Ontzettend jammer natuurlijk, helemaal van mijn 4 weken onbetaald verlof hiervoor. Ik moest dus iets anders "speciaals" verzinnen. Mijn Kilimanjaro beklimming van 1 1/2 jaar terug smaakte nog steeds naar meer, dus na enig gegoogle was plan B al snel gevonden.

Ik ga nu een trektocht maken in de Himalaya in Nepal, ook wel het dak van de wereld genoemd, omdat het 9 toppen boven de 8000 meter heeft. 17 dagen wandelen van hut naar hut met een gids en sherpa's. Het is in het gebied van de Mount Everest, ook wel Chomolungma genoemd door de lokale bevolking.

Eén van de hoogtepunten (zowel letterlijk als figuurlijk) deze reis zal zijn het bereiken van de top van de Kala Pattar op 5554 meter en een tocht naar het Everest BaseCamp op 5360 meter.

En ook nu weer een hoop voorpret: druk bezig met de voorbereidingen: zorgen voor een goede conditie, mijn uitrusting bij elkaar zoeken en kopen ( lang leve de outdoorwinkels....) en natuurlijk allerlei reisgidsen doorspitten.

Ben bang dat ik in deze afgelegen gebieden niet veel internet zal hebben, alhoewel dat ook wel weer rust geeft, even 3 weken zonder internet. Maar waar ik kan zal ik weer proberen om van al mijn avonturen en indrukken weer een verslag te maken en de mooiste foto's te plaatsen. En dat zal wel weer een hele uitdaging worden !!!!!!

Reacties

Reacties

Renate van Doorn-Lakeman

Wat een uitdaging, ik kijk uit naar jou verhalen. En nu is het genieten van de voorpret!!!

Petra

Wat ben je toch een power girl! Super gave uitdaging heb je weer voor je liggen! Heel veel plezier en succes met de voorbereidingen en daarna geniet van je mooie avontuur! We horen en zien graag je reisverhalen :) dikke kus

Karin Everaarts

Veel plezier en kom veilig terug ????????????????????????????????

Cooky

Superwoman! Love what you do....and love YOU too...big hug. Good luck and enjoy. Keep us posted.....

Ingrid gabris

Hoi Sandra, dat wordt heerlijk genieten. Ben super trots op je dat je dit allemaal kunt! Veel plezier, geluk en "breath in and breath out" xxx

mliesie

Gaaf San! Heel veel plezier met de voorbereidingen en natuurlijk die ultieme tocht :-)

Sandra M

Heel veeeel plezier met de voorbereidingen !!
Dat is al genieten x Sannie

Karin

Ha nichtje, geweldig weer om zo je reis te kunnen volgen. Geniet van alle mooie dingen en een fantastisch mooie reis.
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!