opperdushi.reismee.nl

Leven op hoogte

We zitten inmiddels al op 3440 meter. We zijn gedropt door het vliegtuig op 2840 meter, dus hebben we al aardig wat meters moeten stijgen. Mijn lijf past zich gelukkig weer goed aan het leven op deze hoogte en heb ik nog geen enkel teken van hoogteziekte. Zeker een hele verandering als je al begint onder zeeniveau..... Het programma is natuurlijk zó opgezet dat onze lichamen zich goed kunnen aanpassen. Vandaar dat we nu ook 2 nachten slapen op deze hoogte.

Als je lijf zich goed aanpast dan heb je honger, plas je je helemaal lek, heb je geen hoofdpijn en ben je niet misselijk. Eén van de belangrijkste dingen om hoogteziekte te voorkomen is veel drinken. En dan natuurlijk GEEN alcohol, helaas. Ook goed eten is een must. En gelukkig is het eten erg smaakvol en afwisselend. Wat ook weer een positieve uitwerking heeft op je darmen.

Slapen doen we in trekkers-lodges. Ik was er vanuit gegaan in grote slaapzalen de nachten door te moeten brengen, met allemaal snurkende mannen en 2 weken niet te kunnen douchen. Maar wat een luxe verrassing. Een eigen slaapkamer met nu zelfs een eigen wc en douche op de kamer. En de douche is nog superwarm ook. Wat een kadootje aan het einde van de dag.

De temperatuur overdag is ongeveer 5 graden, maar met het zonnetje voelt het wel wat warmer. 'S Avonds koelt het ook in rap tempo af. Dan is het in de kamer ook rond het vriespunt. Dus lig ik als een mummie in mijn slaapzak, met thermokleding aan, sokken aan en een warmwater kruikje. Dan voel ik me wel heel erg sexy.......NOT......

Morgenochtend wake-up call om 6.30 met een kopje thee, 7.00 ontbijt en om 7.30 weer op weg om nog meer hoogtemeters te maken.

Jullie vinden het leuk om mijn verhaaltjes te lezen, maar ik op mijn beurt vind het ook weer super om jullie berichtjes te lezen. Voel ik me toch weer een beetje thuis. XX van Opperdushi

Reacties

Reacties

Ingrid Gabris

Hoi blij meisje, heerlijk om te lezen hoe het je vergaat. Jan zal wel snakken van een selfie van je in je nacht-outfit...wij natuurlijk ook, hoewel iets minder ???? Heb je een eigen kamer omdat je de enige vrouw bent?
Best wel gaaf dat je in the middle of nowhere je wifi hebt. San, lekker verder genieten, liefs Peter en Ingrid

Evert

Poeff, wat een leuke lezenswaardige verhalen. Daar ben je echt goed in.
Fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt, stoer en dapper ben je. Dat weet ik van onze motortochten en razende afdalingen in de sneeuw van de Dolomieten.
gr uit Ermelo van Opa Pim

Bea Boersma

Hoi Sandra, gelukkig heb je nog steeds wifi zodat we op de hoogte kunnen blijven hoe het jouw daar vergaat.
Stoer als je bent, lukt het je allemaal prima.
Geniet lekker, groetjes uit Opperdoes

Opa Pim

Weer een heerlijk maar ook spannend verhaal. Jonge dame wat beleef jij daar allemaal en je geniet ook intens weet ik zeker.
Hier nu zaterdagmiddag, ga zo dadelijk naar het koude Nrd-Holland mag in Alkmaar AZ-Heerenveen verslaan voor FOX. Onderweg denk ik ook aan de Himalaya/aan Opperdoes en aan kleine Pim. Morgen ben ik OppasOpa.
Hou je haaks daar hoog in de bergen en tot snel op de motorfiets, Opa Pim

Jan

Jeetje lieverd, wat hoog ben je! Fijn dat je nergens last van hebt. Hoe vergaat het de anderen vwb hoogteziekte? Die billen hebben ondertussen wel een massage verdient denk ik! Fijn dat ik je zo kan volgen. Hou vol, en geniet! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!