opperdushi.reismee.nl

Wandelen, klimmen en klauteren tussen de 8-duizenders

Vandaag stond een acclimatisatie-tocht op het programma. Walk high - Sleep low. 440 meter omhoog wandelen. 2 1/2 uur via een soort trap naar boven klauteren. Dat is op zee-niveau in Holland al een uitdaging, maar hier helemaal een beproeving. Langzaam langzaam wordt een soort mantra..... Stapje voor stapje jezelf naar boven "hijsen".

Maar ja, als je dan eenmaal boven bent, dan ben je al dat gehijg al lang weer vergeten. Met uitzicht op allerlei 6 en 8-duizenders om je heen, die met hun witte toppen allemaal mooi afsteken tegen de hel-blauwe lucht. Daar word je wel even heel erg stil van. Met de Everest op je netvlies, die opeens wel heel erg dichtbij lijkt.... Maar toch ook weer heel erg onbereikbaar, zeker door zijn reputatie. Dit is natuurlijk wel de bekendste, maar ik kan er nog wel 6 bijschrijven. 360 graden rond de hele dag deze TOPPERS om je heen. Wát een kadootje. We voelen ons echt bevoorrecht om dit mee te mogen maken.

Heftig dromen schijnt ook bij het leven op hoogte te horen, dus ik weet wel waar ik vannacht over ga dromen. Over een paar mooie besneeuwde toppen denk ik......

Reacties

Reacties

Cooky

Wat een verschil; jij daar en ik ziek op de bank...jij helder, ik dizzy....haha!
Ik moet even rustig aan doen...what else is new ????

Wat een magische ervaring lijkt me dat zeg, jouw tocht....wauw! Wat fijn dat je lichaam je zo goed gezind is...en je geest helemaal. Succes met je volgende traject....xxx

Lara

Wat gaaf. Wat ontzettend magisch moet dat zijn. Trots op en blij voor jou. Kus.

mliesie

Hee San, wat een supergaaf avontuur weer!! Geniet van al het moois, ook al is het allemaal soms wat dubbel zoals je zegt. Wellicht zijn het juist avonturen zoals dit die een mens met 2 benen op de grond houden en je doet relativeren en extra doet genieten van al het mooie en bijzindere om ons heen..

Jan

Wat ben ik toch trots op dat avontuurlijke, stoere sexy chickie!!! Xxx

Sandra M

Tjee Sannie, ik heb al je verhalen gelezen, wat een avontuur!! en wat een indrukken! Ik kan mij voorstellen dat het niet uit te legen is, dat je het moet zien en "beleven" maar beleef het toch wel een beetje met je mee zoals je het beschrijft! Ben trots op je !! Dikke kus San

Jose Zwier

Hoi Sandra,

Wat gaaf om weer je belevenissen te kunnen volgen. Kunnen we mooi mee genieten van die bijzondere wereld waarin jij nu vertoeft.
Heel veel plezier en dikke kus vanuit Opperdoes!

Paul

Dromen...wij dromen ervan en jij droomt er tijdens!
Enjoy!!!

Linda

Hoi Roomie, wat een gave reis!!!! Heerlijk om je verhalen te lezen, beleven we het hier een heul klein beetje mee. Geniet, schrijf en wij genieten dan daar weer van. You rock, mop! Dikke kussss.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!