opperdushi.reismee.nl

Ondertussen

Op 4790 meter...... Midden tussen de hoogste toppen van de Himalaya........

We lopen al 6 dagen in het zonnetje met een strakblauwe hemel. Hierdoor steken de wit besneeuwde toppen extra mooi af en voelt het aangenaam warm hier op deze hoogte. Als we 's morgens vroeg vertrekken trekken we alle laagjes aan die we hebben en naarmate het later en warmer wordt, pellen we ons steeds meer uit.

De sfeer in de groep is supergoed. We zijn allemaal aan elkaar gewaagd en zo'n beetje hetzelfde loopniveau. We motiveren elkaar als we er een beetje doorheen zitten en zorgen goed voor elkaar. Ook de gids en de rest van het team zorgen ervoor dat we niks tekort komen. De lodges waar we slapen zijn eenvoudig maar schoon, lekker en goed eten en vriendelijke mensen.

Gisteren dacht ik lekker een douche te nemen. Heerlijk even warm water op je lijf na 3 dagen natte doekjes..... Sta je helemaal klaar in je nakie, draai je de kraan open, wil je je kop onder het warme water steken.......is het water in de watertank op....... Blij dat ik mijn haar niet al in het sop had...... Vandaag een alternatieve douche: met mijn voetjes in een emmer met heet water en jezelf een beetje poedelen. Wát een luxe.

Je voelt jezelf hier zó ontzettend ver van de bewoonde wereld, terwijl je hier echt in The Middle Of Nowhere wandelt. De reis wordt verkocht als wandelvakantie maar het heeft af en toe toch meer weg van een expeditie. Lange "wandeldagen" met vele hoogtemeters te overbruggen. Mag je 's morgens eerst een paar honderd meter stijgen, dan in de middag weer naar beneden. En dan redelijk stijl met "traptreden" gemaakt van grote stenen en keien, die niet echt gemaakt zijn voor meisjes van 1.65!!

Ik kan nog wel zoveel meer vertellen, maar hou het hier maar even bij. Ondertussen genietend van jullie lieve en leuke berichtjes..... XX Opperdushi