opperdushi.reismee.nl

Ain't no mountain high enough

De Gokyo Ri. En die was 5360 meters hoog gisteren. In 3 uur 570 meter omhoog klimmen. Nepali steep dus. Heel erg stijl.....Na elke paar minuten verplicht even op adem komen. Dan ga je toch echt wel merken dat je op zo'n grote hoogte zit. Je moet echt op je adem letten, breath in, breath out!

En dan kom je eindelijk puffend, hijgend en steunend boven, en dan word je toch beloont met het meest fantastische uitzicht 360 graden rondom die je maar kunt verzinnen. En dat is nóg mooier omdat het vandaag ook weer strakblauw is. We kunnen bijna alle toppen in hun volle glorie zien. De Cho Oyu 8153, de Everest 8848, de Lhotse 8501 en de Makalu 8475. Ze lijken zó dichtbij, maar toch ook weer zó onbereikbaar.

Na een uurtje boven genieten en heel wat fotootjes verder storten we ons weer naar beneden. Wat ben ik blij met al die uurtjes bodypump en al die zware squat-oefeningen. Met dank aan Frank en Linda. De "but" is weer helemaal bikiniproof zoals Martine het van de week al zei.

Vandaag een relatief rustige wandeldag. Maar 3 uurtjes gelopen en waren we vroeg al in de hut. En oh, wat heb ik een heerlijk middagdutje gedaan in het zonnetje. Het lichaam moet nog bijkomen van de klim gisteren én alvast opladen voor de zware tocht van morgen.

Dan gaan we nl de Cho La-pas over, die op 5368 ligt. Dat wordt dus de volgende High Mountain!!

Karin Zwier

Hoi Sandra, wat een geweldige ervaring zal dit zijn, een fantastische ervaring die in je herinnering, en op je netvlies blijven bestaan!
Super stoer zeg ,maar zoals ik je een beetje kan ,is het zo helemaal jou,sportief ,actief, een blije vrouw,die van het leven geniet!
Groetjes uit Opperdoes Xxx

marcella

Wat leuk om je ervaringen mee te beleven. Genieten.

thessa

Hoi Lieve Tante
wat ben je stoer!!! misschien kan je volgend jaar sinterklaas helpen op het dak , dat vind ik ook best hoog....:-)) Ik heb vanavond mijn schoen gezet en mooie gezongen dus misschien komt er wel een pietje op ons dak. Jij geniet van het dak van de wereld! Lieve groetjes van ons allemaal. xxxx