opperdushi.reismee.nl

Eten, drinken, slapen

De eerste levensbehoeftes.

Kroketten, chips, chocola, bruine boterham met kaas, boerenkool met worst, erwten soep, bier, wijn, een goede cappucino, je heerlijke eigen warme bedje met schone lakens, je behoeftes doen op een schoon (zit) toilet.......Wakker worden naast je allerliefste vriendje en gezellig samen ontbijten....... Na 2 weken primitieve omstandigheden maken we elkaar helemaal gek!!

Nee, alle gekheid op een stokje natuurlijk, die primitieve omstandigheden horen bij zo'n reis. Het eten is prima en voldoende en we zijn er nog niet ziek van geworden. 'S Morgens een grote bak porridge voor de energie die we hard nodig hebben. 'S Middags een warme gevulde noodle soep en 's avonds vaak iets van rijst. We zijn met zijn allen flinke theeleuten geworden, af en toe een warme chocolade melk en een milk/ coffee. Gisteren mezelf verwend met een Twix als toetje, voor 3 euro!!! Alcohol is er wel maar wordt afgeraden om op grote hoogte te drinken.

Slapen doen we in lodges. Vaak houten gebouwen, soms van steen, die 's nachts heel weg afkoelen. De bedden zijn wel ok, maar het beddengoed moet je maar niet onder een vergrootglas leggen. Als je geen smetvrees hebt dan krijg je het wel....... En de laatste douche is ook alweer zó lang geleden, die kan ik me niet eens meer herinneren. Lang leve de natte doekjes en af en toe een bak met warm water om je een beetje op te frissen.

Nog een levensbehoefte, de wc....... Tja, ook hier moet je geen smetvrees hebben. Houten hokjes, binnen of bij pech buiten (fijn voor als je 's nachts moet). Met een gat in de vloer, dus hup, op je hurken, neus dicht en gaan......

Maar alles went en hoort natuurlijk bij het avontuur. En hoeveel meer je alles weer waardeert als je weer lekker in je eigen huis bent, met al je geliefden om je heen en al je luxe levensbehoeftes.

Mliesie

En te bedenken dat voor veel van mijn studenten hier in China (en vele anderen) dat 'afzien' voor hen het gewone leven is... Wat zijn wij dan rijk he, in vele opzichten. En wat waardeer je het dan des te meer, wanneer je zulke omstandigheden aan den lijve hebt ondervonden. Blijf genieten, blijf je verwonderen...

marcella

Een mooi verhaal weer.

Wat zal je genieten van alle luxe thuis. Hou dit vast....

groetjes.

Jan

Lieve schat, wat doe je het goed, en wat schrijf je het vervolgens nog leuk op ook! Even een kleine update over thuis, zodat je niet schrikt tzt... Ons toilet is op dit moment niet meer dan een hokje zonder licht, gemetselde muren, half betegelde vloer, en een gat in de grond met een lap er in tegen de rioollucht. Oh ja, het water is ook afgesloten! Voor jou gelukkig geen probleem! Haha, mis je!! x

Opperdushi

Zeker weten Marlies, thuis waardeer je alles weer des te meer. Zeker als je weet dat ze na het trekkingseizoen gewoon geen baan meer hebben.

Opperdushi

Ha ha Lieverd, leef ik thuis toch gewoon primitief weer verder.... Sterkte met alles. Nog een weekje, xx

Opperdushi

Wat fijn om al jullie lieve berichtjes te lezen. Toch een beetje home away from home. XX

Karin Everaarts

Je bent geweldig, hou je taai. Dit pakt niemand je af. Als je thuis komt is de badkamer/wc vast klaar (he Jan) Is die de hele dag van jou.

Opa Pim

Mag ik het voorwoord schrijven in je boek dat zonder twijfel volgend jaar de NS Publieksprijs krijgt.
Doe ik ook nog de presentatie, als het mag. Wat een eer!
Wat schrijf jij leuk, vlot en lezenswaardig.
Dikke kus van Pim en Oma+Opa

Karin Zwier

Wow , wat een fantastische mooie belevenissen.
Dat je zoiets mooi's in je leven mag, en kan meemaken.
Wij beleven het helemaal met je mee ,door je mooie vertellingen. PRACHTIG. Xxx

Hanno

Met veel plezier al je updates gelezen. Het trekt mij wel, zo'n tocht, op de toiletbezoeken na dan ;-) Goede terugreis voor straks en tot het volgende avontuur!

Jan

TOPPERDOUCHENIE
Heerlijk een vrouw die zo goed tegen alle ellende van weinig comfort kan! Eenmaal thuis lekker weer genieten van alle geneugten van ons verwende leventje lieverd!
Geniet nog van je laatste dagen. Kan niet wachten je weer in m'n armen te sluiten! XXX