opperdushi.reismee.nl

Everest Marathon

De afgelopen 2 weken zijn we langs de route regelmatig deelnemers tegen gekomen die de Everest Marathon gingen "rennen". Zij waren ook verplicht om 2 weken te acclimatiseren alvorens ze mochten starten. Gisteren was het zover. De start is in Gorak Shep en de finish 42 kilometer verder in Namche Bazar. Dezelfde route die wij aan het lopen zijn.

En nou komt het: waar wij 4 dagen over doen, loopt de snelste renner er ongeveer 4 1/2 uur over. We worden de hele dag ongehaald door de lopers. De snelsten zijn Nepali. Waar wij voetje voor voetje en met onze stokken heel voorzichtig afdalen, vliegen zij letterlijk naar beneden. Bijna zonder te kijken waar ze hun voeten neerzetten. We kijken met ongeloof naar hun prestaties. Elke renner die ons passeert moedigen we met luid applaus aan. Uit eigen ervaring weet ik hoe motiverend dat is. Dan krijg je gelijk weer nieuwe energie om door te gaan.

Over 2 jaar is er weer een marathon. Misschien schrijf ik me er wel voor in, ik weet in ieder geval hoe de route is. Denk alleen dat ik dan een tentje en slaapzak mee moet nemen.......

Reacties

Reacties

Sandra M

OMG .. een marathon is op zich zelf al "pittig" laat staan op die route! waanznnig knap.. x

mliesie

Pffffffffffffff; helden zijn het! Net als jullie groepje trouwens. ieder z'n "ding", nietwaar? :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!