opperdushi.reismee.nl

Home Sweet Home

Dat blijft toch wel de meest passende titel voor een laatste verhaal.......

Het vertrek vrijdagmiddag uit Kathmandu verliep met een uurtje vertraging zonder problemen. Ook de tussenlanding in Dhaka om kerosine te tanken duurde gelukkig maar een uurtje, zodat we op tijd in Kuala Lumpur waren voor onze vlucht naar Amsterdam. Dit was tevens het moment om afscheid te nemen van de rest van de groep. Zij waren op de Malaysian Airlines-vlucht geboekt en ik als late boeker mocht met mijn eigen blauwe cluppie terug vliegen naar Nederland. Wat dus helemaal geen straf was. Het gevoel wat Nederlandse passagiers ervaren -home away from home- mocht ik nu ook zelf ervaren na 3 weken weg van huis te zijn geweest. Helaas op 1 collegaatje na waren er geen bekenden aan boord. De meegebrachte pepernoten voor de crew waren aan de vooravond van Sinterklaas een welkome versnapering.

En om 6 uur zaterdag-ochtend was het dan zover. Na 18 uur opgepakt te hebben gezeten in en op een vliegtuigstoel (goed voor het creeren van nog meer respect voor mijn passagiers) landde ik met een mooie blauwe Boeing 777 op Schiphol. Een half uurtje later mocht ik eindelijk mijn liefste vriendje weer in de armen sluiten en ook mijn liefste mama was voor mij helemaal uit Rotterdam gekomen voor een dikke knuffel. Het was volgens mij een scene die het niet verkeerd zou doen in "Hello, Goodbye".......

En dan weer thuis. Heerlijk weer een uitgebreide, warme douche. Eindelijk weer in je eigen bedje slapen, want dat blijft toch het allerfijnst. De bruine boterham met kaas, de lekkere cappucino, het wijntje bij het eten, schone kleren aan...... nou ja, teveel om op te noemen. En ik realiseer me heel goed hoe fijn het is om al deze dingen, die we eigenlijk als vanzelfsprekend beschouwen, weer om me heen te hebben en te kunnen doen.

Het was een avontuurlijke reis die ik nooit meer zal vergeten. De beelden en ervaringen staan voor altijd in mijn geheugen en op mijn netvlies gegrift. En natuurlijk heb ik een geheugenkaart vol met mooie foto's die er aan meehelpen een grote grijns op mijn gezicht te toveren als ik op een regenachtige zondagmiddag met een kop thee door het fotoalbum zit te bladeren.

Bij deze wil ik jullie nogmaals bedanken voor alle lieve en leuke reacties die jullie hebben achtergelaten. Wie weet "to be continued" en tot een volgend avontuur. Tot die tijd is het "Home Sweet Home".......

Reacties

Reacties

Cooky

Dikke welkomthuisknuffel!

Elles

Hé lieve Sannie, welkom thuis! Genoten van je verhalen en foto's van deze geweldige reis! Nu lekker genieten van 'home'! Tot gauw, dikke kus.

Petra

Dikke home sweet home knuffel :)

Renate

Welkom thuis in Resort Opperdouche!!!!xxx Tot gauw!

Jan

Fijn dat je er weer bent lieverdje!

Karin

Genoten van je reisverhalen. Kom echt een keer de foto's bekijken. Dikke knuffel

Mlies

Welcome home!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!